RMA : retourformulier rookmelders
Garantievoorwaarden rookmelders
Geachte partner/relatie
Dit document beschrijf de control processen en (rand)voorwaarden inzake retouren en het vaststellen of een rookmelder wel of niet een defect onder garantie betreft. Aan de hand het control proces wordt bepaald of uw retour onder garantievoorwaarden vervangen wordt.
Wel of geen garantie
Als uw product aan op de onderstaande stellingen (1) en (2) VOLDOET en NIET VOLDOET op stelling (3), dan betreft het een mogelijk garantiegeval:
(1) Het product is door Weckx geleverd? (kopie factuur meesturen svp)
(2) Het product valt binnen de garantietermijn
(3) Is het product vergeeld, verstoft of beschadigd?
Als één van onderstaande stelling toepasbaar of uw product, betreft het zeer waarschijnlijk GEEN garantiegeval:
- Het incorrect configureren of instellen van rookmelders
- Het incorrect configureren of instellen van rookmelders voor gebruik in een netwerk van twee of meer melders
- Het beperken of afsluiten van de luchttoevoer naar de rookmelder door vast stoffen, gassen of vloeistoffen
- Het op enigerlei wijze beschadigen van het waardoor de werking beïnvloed wordt of tot een volledig defect leidt
- Gebrek aan zorg en onderhoud aan de rookmelder
- Demontage van de rookmelder
- Het verven van de rookmelder, hierdoor kunnen openingen verstopt raken en de sensor geen rook detecteren
- Oneigenlijk gebruik en misbruik van de rookmelder wat leidt tot één of meer defecten.
Weckx volgt de garantievoorwaarden van de fabrikanten.
Voor de garantievoorwaarden van FireAngel en Hekatron klik hier : FireAngel Garantievoorwaarden& Hekatron Garantievoorwaarden
Verder bent u beleverd onder de leveringsvoorwaarden van Weckx B.V.
Voor de leveringsvoorwaarde van Weckx klik hier : Weckx Leveringsvoorwaarden
Weckx bepaalt ten allen tijden of een rookmelder wel of niet onder de garantievoorwaarden als defect wordt betiteld. Garantiebepalingen zijn niet van toepassing op de installatie en/of onderhoud van relevante producten.
Product retour
Denkt u dat uw product toch onder de garantie valt? Stuur het dan naar ons op. Bij ontvangst voert Weckx een visuele controle uit om de staat en werking van de rookmelder te beoordelen. Hierbij letten we op beschadigingen, slijtage en vervuiling van de behuizing, het binnenwerk en de componenten. Daarnaast doen we een elektronische controle om de werking van de rookmelder te testen. Op basis hiervan bepalen we of het product onder de garantie valt. De retourkosten zijn altijd voor de klant.
Kosten
Voor alle geretourneerde rookmelders, waarvoor na controle en analyse geldt dat deze NIET onder de garantievoorwaarden, zijn de volgende kosten van toepassing:
- Kosten controle, 7.50 euro per gecontroleerde melder. (Voor grotere hoeveelheden zal uit coulance een bedrag worden voorgesteld)
- Kosten voor afvoer, 5 euro per melder
- Kosten voor retour sturen 4,50 per melder of afhankelijk van aantal en volume en verhouding defecten of retour zonder defect
Garantie na controle
Als erbij de controle wordt vastgesteld dat de rookmelder niet onder de garantie valt, kan de rookmelder worden teruggestuurd nadat het product is schoongemaakt waarbij de kosten voor de klant is. Anders zullen wij de rookmelder op een verantwoordelijke manier afvoeren via WeCycle. Uiteraard kan een nieuwe rookmelder worden aangeschaft voor normaal tarief.
Download PDF versie